.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پروژه نیروگاه زباله سوز ساری عقب مانده است
رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر ساری گفت: پروژه نیروگاه زباله سوز سازی از نوشهر عقب مانده است و باید دلیل آن بررسی شود.

به گزارش شمال نیوز، سعید نجاریان شامگاه سه شنبه در جلسه شورای شهر ساری، به روند اجرایی نیروگاه زباله سوز ساری اشاره کردو با ابراز نگرانی از  عقب ماندن این پروژه  از طرح های  مشابه در استان، گفت: طرح نیروگاه زباله سوز  در ساری که محل اعتبارات آن دولتی  است از پروژه  زباله سوز نوشهر  عقب مانده است که باید در این زمینه  توضیحات لازم داده شود که  علت این عقب ماندگی برای چیست؟.

وی با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا در برنامه های اولویت دار شهرداری ساری بوده است ، بیان داشت :بود در آیین نامه و دستور العمل  بودجه سال ۹۷ ابلاغی از سوی وزارت کشور  به شهرداری ها  در خصوص تفکیک زباله و رساندن نرخ جمع آوری و حمل و نقل پسماند به نرخ حقیقی تاکید شد که این امر به راحتی قابل انجام نیست.

عضو شورای اسلامی شهر ساری عدم افزایش نرخ پسماند را به دیگر اعضا پیشنهاد کرد و انجام اصلاحات در این زمینه را ضروری دانست و افزود: شهرداری ها  همواره رقم هنگفتی را در این زمینه هزینه می کنند که لازم است در خصوص سوبسیدهای این بخش توضیحات لازم ارائه شود.

نجاریان با اشاره به اینکه  بخش زیادی از اعتبارات در این حوزه هزینه می شود ،یادآور شد:  اعتبارات  هزینه شده در سازمان پسماند در سال ۹۲ مبلغ ۱۴ میلیاردو ۶۰۰ تومان بود که این اعتبارات در سال ۹۳ به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان رسید  و در حال حاضر مبلغ ۳۰ میلیارد تومان را شامل می شود که رقم بسیار بزرگی را در بر می گیرد.

وی با تاکید  بر بیان توضیحات در خصوص پروژه نیروگاه زباله سوز ساری  عملی شدن قولهای داده شده را خواستار شدو تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که برنامه تفکیک زباله از طرح های شهرداری ساری بوده است و در بخش جمع آوری زباله و حمل ونقل در این حوزه زحمت زیادی کشیده شد.

در ادامه این مراسم کوروش یوسفی عضو دیگر شورای شهر ساری به بیان اهمیت نقش فرهنگ در میزان تولید زباله پرداخت و گفت: اگر شهرک ها و آپارتمان های برخوردار در شهر به صورت پایلوت قرار گیرند و مدیریت یکپارچه در بخش مسکونی در خصوص تفکیک زباله انجام گیرد می تواند  در زمینه  کاهش هزینه های تحمیل شده به شهر داری ها  موثر  باشد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.